kakaolu - zencefilli - tarçınlı muffin


uzun bir aradan sonra tekrar merhaba sevgili dostlar. Şu sıralar herşeye vakit bulabilen ben bloguma bir türlü bulamıyorum, bir miskinlik hali ki sormayın. 1,5 aydır kızlarımın geçmeyen gribal halleri malum bayram temizlikleri vs. vs.bu liste  uzar gider. Tabi bu arada boş da durmuyorum öyle çok tarifim var ki paylaşacağım, Bismillah deyip bu harika muffinlerden başlayayım. Benim kuzular atıştırmayı çok seviyor. Ben de bu durumu fırsata dönüştürüyorum. Abur cubur adı altında saydığımız her türlü ambalajlı gıdalardan mümkün olduğunca en azından evde uzak tutmaya çalışıyorum. Mesela çerezi çok seviyorlar ceviz badem fındık özellikle de leblebi ve kuş üzümü ikilisi vazgeçilmezimiz. he bir de cips sandıkları kahvaltılık gevrekleri var. :) kek de çok seviyorlar ben de evde sık sık yapıyorum. ilk kez muffin denedim. silikon kalıplarım bu kez asıl amacına ulaştılar :) sanırım sık sık tekrarlanacak, sizce nasıl olmuş mu?


srvgili cahide'nin kokostar kekinden esinlendim. benimkiler tam anlamıyla aynısı olmadı çünkü hindistan cevizi yoktu evde. tarife geçersek:

MALZEMELER
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 kahve fincanı süt
  • 1 kahve fincanı  sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 tatlı kaşığı zencefil
  • 1.5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
tüm malzemeleri çırpıp muffin kalıplarına pay ettim. Tam olarak kalıplara ne kadar malzeme koyacağımı hiç denemediğim için kestiremedim az mı yoksa dolu dolu mu koymalı derken baktım malzeme çokça artacak hepsine (12 tane kalıp) tam silme dolduracak kadar yetti. iyi ki de öyle olmuş fısır fısır kabaran harika kekçikler çıktı ortaya. Ben tarife ekstra zencefil de ekledim. çok değişik yoğun bir lezzet kattı. tavsiye ederim malum grip öksürük belki iyi gelir. 
Kızlarım da en üste damla çikolataları serpiştirdiler :) 
Bu arada Çağla: "anne niye Çağla çikolata koymuyoruz? dedi :)))) Çağla yerken de Damla soracak mı bakalım :)
mutlaka deneyin derim. 
afiyet olsun,
sevgiler,

3 yorum:

  1. Kevser ablacığım çok güzel görünüyor, ellerine sağlık, eee ne zaman müsaitsiniz acaba :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize saglik cok guzel gorunuyor. ikizler de cok seker.masallah

    YanıtlaSil
  3. süper görünüyor ellerine sağlık Kevsercim

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok değerli, şimdiden elinize sağlık :) "Yorum yapabilmek için bloğunuzun olması şart değil. Yorumunuzu yazdıktan sonra YORUMLAMA BİÇİMİ kısmında ANONİM seçeneğini işaretleyip yorumunuzu yayınlayabilirsiniz."